Co je to chiropraxe?

Chiropraxe je nezávislý obor medicíny specializující se na diagnostiku a léčení mechanických postižení kloubů, zejména páteře a jejich účinku na nervový systém.

Zakladatelem oboru je Daniel David Palmer ze státu Iowa, který 1885 předpokládal, že vychýlení jakékoliv části kostry může vést k tlaku na nervy, které představují kanálky komunikace celého těla

Dnes již moderní přístup vycházející z poznatků, že uvnitř každého kloubu páteře (vždy 4 klouby mezi dvěma sousedními obratly + 2x spojení se žebry v obl. hrudní páteře .Celkově na páteři 100 kloubů.) je vazivová destička podobná menisku v koleni , která se při tzv. blokádě “uksřípne” mezi kloubní plošky. Tím brání normální pohyblivosti a spustí kaskádu dalších změn- svalová ztuhnutí, otok, bolestivost apod.

V případě funkčních blokád v obl. krční páteře obtíže velmi často působí bolesti hlavy, točení hlavy, pocity nejistoty, pocit na zvracení, tlak za očima, napětí v obl. šíje, zátylku a temene. V obl. hrudní páteře bolesti vystřelující podél žeber, svírání hrudníku- zejména při nádechu apod. V případě bederní páteře zejména bolesti v kříži s propagací do končetin, kyčlí, ale i třísel.

Před každým chiropraktickým ošetřením pro výše uvedené obtíže nutno vyloučit onemocnění interní( např. infarkt myokardu) či chirurgické (náhlá příhoda břišní) apod.

Všechna vyšetření a ošetření jsou prováděna šetrně s vyloučením prudkých "škubavých" mechanismů a jsou prakticky bezbolestná.